Tuesday, September 21, 2010

Kocka do kocke...

Pokušao sam svašta nešto od prethodnog upisivanja u log, ali ništa vredno pomena. Igrao se sa oblicima, eksperimentisao sa alatom itd.

Odlučio sam da sve saberem u jedan projektić. Evo kako je to išlo korak po korak.
Ideja je da se napravi i animira rubikova kocka. Ne zvuči suviše teško.

Prva greška koju sam napravio bila je da pokušam čitavu kocku da napravim kao jedan mesh. Drugim rečima, napravio sam prvo jednu kockicu (napomena: pod "kockica" podrazumevam jedan od 27 delova rubikove kocke) pa dupliranjem vertexa unutar istog mesh-a, dodao ostale kockice. Ovo bi (možda, uz volšebnu veštinu selektovanja tačaka) obezbedilo prilično kul animiranje. Ostavićemo to za neki kasniji trenutak, pošto je drugi pristup lakši.

Dakle, kockica je mesh. Ne kocka. Napravimo kockicu tako što iz obične kocke izvučemo po platformicu.


Primetimo da su izbočine na kocki malo ružne. Ćoškovi deluju kao da su ulegli, i platforma se ne oseća kao da je samostalno biće (kako deluje ako pogledamo pravu kocku).


Pa to popravimo tako što dodamo još jedan krug tačkica pri dnu osnove i uvučemo ga.



Onda da napravimo teksturu. UV slika:


Izmapiramo sve poligone na teksturu (možda je pametnije bilo uraditi mapiranje posle, ili čak kombinovano. Sad samo crne oblasti a posle ivice - nisam siguran).

Ispostavi se da je default materijal skroz ok za ono što nam treba (recimo plastika kao neka):



Kad iskopiramo kocku 27 puta i malo se igramo sa svetlima, dobijemo:


Primetiti crnu površinu. Nakon kopiranja kockica, trebalo je srediti teksture, tj. pocrneti one strane kockica koje su unutra, da bi pri okretanju kocka izgledala kako treba.


I sad smo spremni za animiranje.

Prvi pokušaj je prošao malo neslavno zbog premalo keyframeova (prvi na početnoj i drugi na završnoj poziciji)



Primetimo da se ovo ne bi moglo desiti da smo koristili jedan mesh, a ne 27. Elem, zato postavljamo keyframove na po 30 stepeni (dakle 3 po jednom obrtu kocke), i to liči na nešto već:

No comments:

Post a Comment