Wednesday, September 8, 2010

Vertex po vertex...

Dragi tekst bokse,
Juče sam po dobro oprobanom grlom-u-jagode sistemu uleteo u svet 3D modelovanja i animacije. Ispostavilo se da uopšte nije toliko teško koliko internet učini da pomisliš (srsly, naletao sam na članke koji pričaju o pravljenju obične lopte satima). Kao i kod svega drugog, u pitanju je samo stvar vežbe i talenta. Nije teško sagledati da bi čovek od godinu-dve iskustva mogao za sat vremena da napravi skroz uverljiv grad, sa sve oblačićima, ptičicama i drvoredima koji se lelujaju na povetarcu... a tek loptu!

Ništa bez alata.
-U pitanju je parče softvera koje (kako je to već postalo uobičajeno) prvo izlazi na google, kada tražiš njegovo ime, iako ono u stvarnom svetu (onom ne-digitalnom) znači nešto sasvim drugo.
-Druga velika prednost Blendera je što je slobodan, te mi radi i na linux i na windows parčetu kompljutera.
-Treća velika prednost Blendera je što ima skroz drugarski nastrojena uputstva (što po mom iskustvu od pre 3, 4 godine sa 3ds max nije slučaj (ne računam knjige), a za Maya-u nije, ali nemam Mac, a ona je pravljena za Mac, kolko sam skapirao, iako radi i na win božemoj).
Ne kažem da Blender nema nedostatke, samo da su meni, za moje potrebe, irelevantni.

Prva fensi stvar na koju sam naleteo je BSoD - Blender Summer of Documentation (Mamicu im! Dvostruki pun koji ima smisla. Odlično su se setili. :D), i u okviru njega ovaj tutorial. Prošao sam ga za noć i jutro gotovo celog, i pokazao se kao veoma koristan.

Odlučio sam da primenim znanje stečeno i napravio ovo.



Cilj mi je bio da vežbam rad na samom modelovanju. Asteroid sam napravio tako što sam krenuo od sfere i onda bušio rupe primenom manje-više svih interesantnih tehnika za oblikovanje modela u Blenderu. Drugim rečima, činjenica da sam napravio taj asteroid mi daje nadu da mogu da napravim i Deda Mraza. Za Deda Mraza će mi verovatno trebati malo više vremena, though.

Čitavo moje interesovanje za 3D modelovanje nalazi korene u mom istraživanju materijala za diplomski. O tome više nekom drugom prilikom. Za sada znaj, o tekst bokse, da mi je želja da iole redovno ćućorim ovde o svojim uspesima i neuspesima na ovom polju, ne bih li imao nekog (da, tebe) da me bičuje u tom procesu, a i ne bih li kojim slučajem dobio koji koristan ili nekoristan komentar od duša koje nabasaju tu tako nekako.

No comments:

Post a Comment